måndag 14 mars 2011

Hej på er. Jag har sprungit runt i en miljon affärer och jagat rekvisita idag. Lånat ett olivträd, ljusstakar i gjutjärn och lååånga ljus. Handlat kronärtskockor och fikon. Hämtat snyggaste surdegsbröden. I morgon ska jag och Andreas fota på Örebro slott (jorå fint ska de va) till kapitlet Fat som form.



Varje kapitel i boken följer ett tema eller en känsla. Det här blir lite rustikt.
Håller tummarna för att jag får gå ner till fängelsehålorna och titta - fascinerande med historia - lite annorlunda än Kumla kan jag tänka. Vi bor bara ett par mil från Kumla och åker därför ibland förbi fängelsets läskiga murar. Hua.


Välkommen tisdag!

13 kommentarer:

  1. Wow, så roligt jobb du verkar ha!! Underbar miljö att fota dina vackra produkter i:)
    Lycka Till!
    Kram//Ulrica

    SvaraRadera
  2. Men så roligt och det låter ju fantastiskt med sådana miljöer jag är själv väldigt historia intresserad.
    kram
    sandra

    SvaraRadera
  3. Är så sugen på att få sen den boken! När kommer den ut?
    /Milli

    SvaraRadera
  4. Det låter fantastiskt roligt att samla rekvisita och idéer och göra en alldeles egen bok!!

    SvaraRadera
  5. Åh vad spännande allt låter. Lyckat till.
    Kram Lissen

    SvaraRadera
  6. Så spännade med boken och besök på Örebro slott! Din keramik är ju helt otroligt vacker, vilka fat, vilka koppar! Det gröna fatet som skymtar vet jag inte om det var ditt men läckert var det i af! Och så lilla Märta, hur bedårande kan man vara!? Mari.

    SvaraRadera
  7. Vilket spännande jobb du har! Hoppas du blir utsläppt från finkan bara...;)

    Kram

    SvaraRadera
  8. Så spännande att göra en egen bok med egna produkter, vilket nöje! Jag fattar ju att det är en massa jobb, men ni verkar ju ha så kul också:)

    Lilla vovven i förra inlägget, helt bedårande, så söt!

    Lycka till!
    lisamaja

    SvaraRadera
  9. Så spännande det ska bli att få se bilderna sedan - jag är så nyfiken :)

    Nu är dummyn skickad på tryck! Hua! :)

    Kram Sofia

    SvaraRadera
  10. Ser jättefint ut :) Vi tänker lika, jag jobbar också med fat som form. Perfekt, då kan man förena sina intressen keramik och loppis där jag letar efter fina former. Jag gillar att använda gamla former till något nytt.

    SvaraRadera
  11. Hej!!!

    Åååå vad spännande och kul!!! Det tar tid och energi att fara omkring med rekvisita på det viset - man blir helt slut faktiskt. Meeen oj så kul ni kommer ha när ni väl är i gång i det kreativa flowet. :)

    Hoppas det går kanon för er!

    Ja, det är fullt med gamla pressade växter. Det blir säkert tavlor så småningom. :)

    Kram Madeleine =)

    SvaraRadera
  12. Lycka till med fotandet! :)

    Kram Ida

    SvaraRadera
  13. Oj så spännande! När kan man se det färdiga resultatet? :)

    SvaraRadera

01 09 10