onsdag 18 januari 2012

Hej på er

här sitter jag i tidig timma. Tänker att jag inte har en enda bild i kameran att visa. Så fort det ljusnar sticker jag ut i verkstan och fotar det här fatet som faktiskt är klart. Sen ska det och lite mer keramik packas ned och hänga med till Smultrongården i Örebro. Där ska det fotas till en bakbok. På vägen hem svänger jag förbi Andreas och hans nya studio. 
- Jag köper semlor! sa han.
Men jag borde ju knappast äta nåra semlor med tanke på mina byxors dåliga passform. Fast det är ju oartigt att tacka nej när det bjuds, eller hur? Tror jag tar kjol.


Det understa stora fatet gjorde jag på
steg-för-steg bilderna. 

Det glaserades sedan rosa, fick silverkant och 
sattes på en rosa fot. 
Voilá! (bara liite skevt..)

12 kommentarer:

  1. Ha en härlig dag och hälsa Andreas och studion :)

    Kram på dig!
    Sofia

    SvaraRadera
  2. Åh så ljuvligt vackra både faten och muggarna/kopparna som du visar på bilden! Vad du skapar förunderligt fina ting :)

    Mumsa semlor du i lugn och ro. Det finns kjolar och byxor med resår.

    Kram Ann-Louise

    SvaraRadera
  3. Läste ett fint reportage om er i går i tidningen "På landet". Mina barn kände genast igen Märta och dig!!!

    SvaraRadera
  4. Ah, Smultrongården är ett trevligt ställe också!
    Urläckert fat!
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  5. Klart du ska äta semlor (säger jag som går på sträng diet denna vecka)

    Rosa är underbart. Väldigt fina!!
    Måste be M bygga ut vårat kök så jag kan köpa mer av din keramik.
    Hm kanske han inte tycker det är en lika enkel plan som jag =)

    Trevlig dag

    SvaraRadera
  6. Oh herre min skapare vilka vackra fat, kan man få tag på dom i Värmland?
    / Damen i Lerot

    SvaraRadera
  7. Verkligen häftiga och vårinspirerande fat. Kopparna är underbara de med.
    Jag känner som du att jag inte borde äta mer bakverk med tanke på hur kläderna "stryps" både här och där men jag har bestämt mig för att röra mig mer och mer intensivt också, faktiskt börja träna utomhus igen. Livets goda ska man inte avstå ju. Ha det gott! /Moni

    SvaraRadera
  8. jösses vad fint det var!!! Kan man köpa? Skickar du? tror jag är kär! :)

    SvaraRadera
  9. SSSSSSSSSSåååååååååå snyggt!!!!!!!!!! :D

    SvaraRadera
  10. Låter underbart! Njut av semlorna :) Köpte Livet på landet idag och, nämen! Det är ju du :) Fint reportage :)

    SvaraRadera
  11. fantastiskt fint fat!!!! VILLL HAAAAA! kram till dig från oss!

    SvaraRadera
  12. Du gör så fantastiskt fina saker, älskart! Nu har jag precis beställt din bok, tjohoo vad kul! Jag har inte så lätt att få tillgång till en brännugn. Hur stora saker kan man göra med Panduros lufttorkade lera? Håller det? Och vad målar man med för färg för att kunna äta och diska på det? Vore jätteglad för svar, men det kanske står i din bok sen?

    SvaraRadera

01 09 10