måndag 6 augusti 2012

Hallå hej

Nu är vi hemma från tre veckors ljuvlig semester på Gotland. Faktiskt var det sol nästan varje dag! Och allt det där vi skulle göra när det blev sämre väder blev liksom inte av. Havet var kallt men klart badbart så vi badade varje dag i alla fall.





Min bror med familj var där med oss de första dagarna. Kusinerna hade det topp! Vi åkte till morfar och kollade in hans båt. Den står i trädgården med nyborrade hål i skrovet för att regnvattnet ska rinna ut. Båtälskaren Eva hade mycket svårt att smälta just det där med hålen men bet ihop.




Sen åt vi mest mat hela tiden. Christopher måste lukta först. På allt. 


Vi åkte till Hoburgen och kollade in grottor. Jack ramlade in i en rauk och fick värsta blåtiran. Vi åt pizza i gräs, fick klaustro i bunkrar på Grogarnsberget och åt dyr men inte så god mat i Herrvik.











Jag cyklade och sprang runt i Östergarnslandet och blev totalt drabbad av hur fantastiskt fint och osvenskt det är på Gotland. Snart har jag varit här varje sommar i 30 år.









Sen kom Johan och Anna på besök och det var ju festligt som vanligt. 









Frank-katten hängde med till ön och växte till dubbel storlek. Ja vi andra med faktiskt.






Så var det med den semestern. Såklart sprang vi in på en del loppisar också men det får bli ett eget inlägg. Nu kör vi sista lediga veckan. Hej på er!


15 kommentarer:

  1. Vilken resa du verkar haft. Jag var på Gotland 4 dagar och njöt men förstår helt klart att ska man se Gotland behövs längre tid.

    Kram Linda

    SvaraRadera
  2. Så fint ni verkar ha haft det! Det är någonting speciellt med öar :) Skönt att spara i minnet och ta fram i höst och vinter. Jag hann aldrig komma till dig i vår, hoppas på en träff på sensommaren eller tidig höst. Kram Lena

    SvaraRadera
  3. Vilken underbar bildkavalkad du bjuder på, jag måste ta tag i det jag också, vi har ju också vistats på den underbara ön, på den södra delen, strax utanför Burgsvik i två veckor. Jag älskar verkligen Gotland!

    Kram Victoria

    SvaraRadera
  4. Uuuunderbart vackra bilder!!! Njut av den sista veckan också.
    Kram!

    SvaraRadera
  5. ÅH det ser heelt underbart ut! Såå vackra bilder! :)

    SvaraRadera
  6. Vilka härliga semesterbilder. Ni ser ut att ha haft det helt fantastiskt. Och ni verkar ju bo hur underbart vackert som helst.
    Vem behöver åka utomlands när man ser det här? Nu vill jag semestra på Gotland!
    Vart ungefär bor ni, norra, södra...lika fint överallt?

    Välkommen tillbaka iallafall

    SvaraRadera
  7. Låter härligt! Och vilken utförlig rapport dessutom!
    Jag skulle nog behöva sammanfatta min sommar hittills så också. Jag kan inte fatta att barnen snart börjar skolan igen, vart tog vår sommar vägen? Insåg tidigare idag när jag skulle tömma minneskortet i kameran att vi knappt tagit några bilder denna sommar ens...
    Men om jag inventerar hjärnan lite så ska jag nog få fatt på ett par riktigt härliga sommarbilder som sitter där på näthinnan och väntar på rätt tillfälle att dyka upp! Ha det fint!

    SvaraRadera
  8. Vilken underbar semester i paradiset! För det tycker jag Gotland är! Åhh jag vill dit igen nuuuuuuu!

    Vill också tala om att jag har en fin tävling av ett hudvårdskit från REN inne hos mig till ett värde 1600 kr.
    Kram Helena

    SvaraRadera
  9. Vad ni ser ut att ha haft härligt! Tror ni haft lite mer av det där fina vädret än vad vi haft :)
    Kram Monica

    SvaraRadera
  10. åh så härlig ....30 år ....jag var där för andra gången nu i somras...och är galet förälskad ....så vackert ....


    Kram

    Pernilla På Piazzan

    SvaraRadera
  11. Det ser ljuvligt härligt ut!=)

    SvaraRadera
  12. Ser ju helt fantastisk ut! Många fina bilder :)

    SvaraRadera
  13. Ni verklar verklgen haft det härligt! Välkomna hem :)

    SvaraRadera
  14. Underbara bilder! Vi kom precis hem från Gotland vi också. Sol hela veckan! Gotland är så vackert! Hittade hit via Paulas blogg. Så fin blogg!

    SvaraRadera
  15. Fabulöst inlägg :)
    Jag är på G nu, och älskar det så klart.... Första gången, men inte sista.
    Ha ett fint slut på sommaren Frida!
    Kram Cecilia

    SvaraRadera

01 09 10