lördag 1 september 2012

Björnbär, bra tidning och bollig blomma


njuter jag av just nu. Pallade björnbär hemma hos Krons och eftersom de inte var hemma knipsade jag även av några såna där bolliga blommor som jag inte vet vad de heter. Fantastiskt fina! 



Av björnbären kokade jag så underbart god marmelad. 
1 liter pallade björnbär
3 dl ljust muscovadosocker
4 dl syltsocker
1 msk vaniljsocker
lite hackade valnötter



Kokade marmeladen i 25 minuter. Ostbricka och marmelad är nog det bästa jag vet. Mumsade i mig det hela i sällskap av tidningen BAKA (som jag på ärlig väg införskaffat mig). Riktigt riktigt bra och lyxigt bakmagasin. 


God lördag!

9 kommentarer:

  1. Pallade björnbär måste ju bara vara bäst. Det ser väldigt gott ut det där med sylten och osten.

    SvaraRadera
  2. Å så gott med björnbär.
    Ha en skön helg!
    Kram Malena

    SvaraRadera
  3. Åh, underbart med så mycket björnbär! Kan det vara någon form av hortensia den där runda blomman kanske? Tack så mycket för info om din keramik också! Jag får ta mig uppåt landet till dig när du har fyllt verkstaden med nytt i vår.

    SvaraRadera
  4. The stolen ones are the best ones.

    SvaraRadera
  5. Åh, ost och marmelad är såå gott! Jag älskar fikonmarmelad. Nu blev jag riktigt sugen..
    Ha en fantastisk Lördag! Kram

    SvaraRadera
  6. Ser underbart ut, mmm! älskar också ost, gärna i kombo med nötter och marmelad.
    Trevlig Lördag//Ulrica

    SvaraRadera
  7. Jag köpte också den tidningen idag. Jag älskar ost och kex men har aldrig provat med någon marmelad till. Kanske borde prova fikonmarmelad för fikon är supergott tycker jag.

    Ann-Louise

    SvaraRadera
  8. Ska testa ditt mumsiga recept! Vår trädgård fullkomligt dignar av björnbär! Lyx!
    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  9. Åh så fantastiskt mysigt! Blomman det är nog en hortensia. Det finns en som heter Hydrangea Arborescens "annabelle" Den ser liknande ut.

    SvaraRadera

01 09 10