torsdag 13 september 2012

Hallen

Nu har Fabriken dragit igång igen. Torsdagens tema är Hallen. Jamen vilken tur då att vi (för inte så länge sedan) kastade in ett Stiltjegolv just där! Passar ju finfint på bild. Om ni undrar var alla skor och jackor och sånt är så ligger de i en hög i ett litet rum precis till vänster. Mycket praktisk lösning. Märta (hunden) sitter ofta här och väntar på att det ska rassla i kopplet. Frank (katten) väntar mest på det perfekta läget för attack. 













Ja det var den hallen det. Discolampan är Farmors gamla från Ceylon-tiden, korgarna är köpta på Mallorca, Indiska och Idyllien (mycket fin butik i Visby) och stolen är ett lokalt loppisfynd. Hunden är köpt på Blocket och katten är hittad under ett hus

God torsdag!



40 kommentarer:

  1. Hahaha...du är ju rolig du! Tack för inköpstipsen!:) hehe...Såå himla snyggt det blev och såå fina foton med djuren och de läckra skorna!

    SvaraRadera
  2. älskar golvet. wow. så glad och välkommen man känner sig!

    SvaraRadera
  3. Haha så kuligt att läsa :) Och Märta på sista bilden passar in på mitt kafferep jag ska ha. En tant i sina bästa år ser det ut som. Kanske en aning butter uppsyn men det fixar sig. På kafferep har man trevligt. Då åker alla mungipor upp.

    Kram Ann-Louise

    SvaraRadera
  4. Vilket vackert golv, Jättefint
    Och söta husdjur, Gillar verkligen ditt slut på inlägget
    Ha en skön dag

    SvaraRadera
  5. Nu blev jag kär. Fast det fanns supersöt hund och katt på bilderna ser jag just nu bara golv. Maj gadd vilket golv!! Så. Himla. Vackert.

    Och husdjuren med de sötaste namnen. Fint.

    SvaraRadera
  6. Men fy tusan så snyggt!! Jag kräks nästan av avundsjuka, jag ÄÄÄLSKAR golvet, smärtsamt mycket faktiskt. Har länge drömt om att ha någon form av sådant golv, men att kombinera plattor som du, det hade jag aldrig lyckats med.
    Tack för att du inspirerar!

    Gulle gullevovve!

    Kram Catta

    SvaraRadera
  7. Vilket underbart golv!!!
    Kram Malena

    SvaraRadera
  8. Fint.Golvvärme under? Om inte, kallt? Hej från Lisa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo golvvärme - tror nog det blir kallt annars, fast vi hade bara en plastmatta direkt på gjuten platta innan så vi skulle ju inte känt så stor skillnad. Men nu blire lyx!

      Radera
  9. Wow!!!!
    Vilken inspirationskick:))
    Älskar ditt inlägg!!

    Mvh Malin

    SvaraRadera
  10. Gud vilken fin hall ni har och vad roligt du beskriver!!! Superfin hall insp!
    kram Helena

    SvaraRadera
  11. Hlet fantastiskt golv! Löv it! Det ger verkligen karaktär till er hall.

    SvaraRadera
  12. Ert hallgolv är alldeles fantastiskt! Så fin hall! (inklusive hund o katt!)

    SvaraRadera
  13. helt undebart golv och vilken bra ide att blanda. Tänka lite outside the box. Själv har jag inte kommit så långt.

    Superfint iallafall

    SvaraRadera
  14. Vilket fint golv..det snyggaste jag har sett på länge!!

    SvaraRadera
  15. Alltså..Golvet är ju bara så underbart..och Blocket hunden..Åh. Kram/ Anna

    SvaraRadera
  16. Gud va härligt, jättefint och dom där små sötnosarna va, ursöta!

    SvaraRadera
  17. Ert golv är ju så vackert!!!

    Kram Sofi

    SvaraRadera
  18. Det där golvet är banne mig det finaste jag vet. Rackarns så snyggt och jag gillade den där discolampan också :)
    Och dina inköpstips är helt underbara!
    Ha det gott, kram Monica

    SvaraRadera
  19. Du Frida, Ditt golv är verkligen GALET snyggt!
    Måste nog bjuda på en bild på min blogg... får jag?
    Trevlig torsdag kväll...

    SvaraRadera
  20. Jag hänger med i de andra inläggen. Jisses vilken fin hall. Tror det är den finast jag sett - vilket golv!!

    SvaraRadera
  21. Det är så snyggt, golvet i hallen! Gillar farmorslampan också!
    Ha en fin helg!
    /Åsa

    SvaraRadera
  22. Jag är rätt avis på det där golvet faktiskt. ;)

    SvaraRadera
  23. Fantastiskt golv. Vågad blandning av plattor som verkligen funkar!

    SvaraRadera
  24. Åh! Vilken tjusig hall! Underbart golv, och den härliga lampan älskar jag=)

    SvaraRadera
  25. Hej!! Såååå fint golv! Får jag låna en eller två bilder?

    trevlig helg

    SvaraRadera
  26. Men jösses så vackert. Jag är typ överväldigad.

    SvaraRadera
  27. Jag får hjärtklappning. Alltså vilket golv! Wow, jag säger inget annat. Måste visa mannen när han kommer hem.

    SvaraRadera

01 09 10