måndag 10 september 2012

Helgen

Började finfint med supergod räkbakelse och Rioja för att liksom fira in fredagen. På lördagen dök Magnus och Sofia upp med bagaget fullt av gips. En hel dag gjöt vi gipsformar. Det var kul/svårt/kladdigt. Jag hade snott svärmors finaste silverljusstake och gjorde en 5 delad gipsform av den. Nu ska den torka och sedan ska jag hälla i gjutlera, mycket spännande! På kvällen hade Sebe lagat grym chilligryta som vi smällde i oss. 
Söndagen krattade jag äpplen. Tycker inte att det är roligt. I år har vi otroligt mycket äpplen. Inte fina utan typ ruttna redan på grenarna så man kan säga att jag krattade äppelmos. 
På kvällen körde jag riktigt rolig kurs i verkstan och så var den helgen slut.














Ny vecka. Idag ska vi faktiskt göra en sak som är sjukt spännande, jag och Sebe. Snart hoppas jag att jag kan berätta om det hela går i lås. Och ikväll kör jag kurs igen, god måndag!

7 kommentarer:

  1. Åh! skulle också vilja lära mig att göra gjutformar, det är ju så kul att kunna gjuta av saker. Har gått igenom det i skolan men väldigt snabbt och förstod aldrig riktigt.
    Vilken härlig helg du verkar haft. Min gick så galet snabbt!
    Ha en bra dag nu
    Kram
    Helena

    SvaraRadera
  2. Vilken härligt fin helg det låter som. Jag som bor i stan kan längta efter att kratta äpplen och löv ibland, fast kanske just för att jag inte har några :-) Spännande med den där hemliga spännande grejen! Ha en fin Måndag. Kram Elina

    SvaraRadera
  3. Det blir spännande att se den ljusstaken :-)

    SvaraRadera
  4. Räkbakelsen hade inte varit fel, ser så gott ut. Fina bilder. Kram

    SvaraRadera
  5. Mysig helg ni haft! Spännande att se hur ljusstaken blir!
    Kul med lite visahurmangörbilder!
    Kram helena

    SvaraRadera
  6. Du vet hur man gör folk NYFIKNA! Här krattas det också sk äpplen. Nästa år ska jag be trädmannen beskära träden så det INTE blir så mycket äpplen...
    Ha en fin vecka
    Kram C

    SvaraRadera
  7. Du tack snälla, nu har jag köpt en Dymo. LOVE IT!!!

    SvaraRadera

01 09 10