onsdag 12 september 2012

Kurskeramiken

Ujuj vad keramik det tillverkas i Rönne just nu. Och fint blir det. Allt på bilderna är gjort av kursdeltagare som aldrig sysslat med lera innan. Rätt imponerande tycker jag! Här följer kursdeltagarnas 5 i topp:




1. Ljusägg 
Gjorda på ballonger och tillsnyggade med tårtspade. 



2. Fat 
i alla storlekar. 
Enkla eller med mönster från virkade dukar.


3. Formar 
Till pajen eller vad sjutton som helst som ska in i ugnen.


4. Ljusmanschetter
Pimpar din ljusstake till ny nivå.


5. Kakfat
På fot eller som här med stång.



Ni som nu känner att lersuget sätter in är välkomna att boka en kurs hos mig. 
Här läser ni mer!

12 kommentarer:

  1. Vad jag tycker om dina saker och din blogg, jag får en stor inspirations boozt i höstrusket. Var kan man köpa dina vackra fat och muggar mm mm? Jag bor i Luleå.

    Kramar
    Katarina i Norr

    SvaraRadera
  2. Det var inte illa. Vilka duktiga kursare du har haft!!

    SvaraRadera
  3. Jag skulle kommit på kurs på en gång om jag bott lite närmre :)
    Vilka otroligt fina saker ni gjort!
    Kram
    Helena

    SvaraRadera
  4. Oj, det var imponerande!!! Superläckert!! Vilka läraktiga elever Du har!!! fast Du måste nog också ta åt dig äran, din inspirationsförmåga är oslagbar!!!

    Ha det gott!
    kram lisamaja

    SvaraRadera
  5. Otroligt mycket fint! Hade jag bott närmare hade jag gjort det på en gång!

    SvaraRadera
  6. Vilka fina alster. Dina elever har en kanonduktig lärare! ;)
    Hade jag tid skulle jag också vilja lära mig. Men just nu är det prio ett på husrenovering.
    Ha det gott!
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  7. Jag lever ännu i ett lyckorus...Vilken otroligt inspirerande & underbar kurskväll igår. Så mycket vackert vi åstadkom med din entusiasm & underbara humör & inställning....jag älskar när man går utanför gränser...gör lite som man känner.
    Ni som inte bokat kurs gör det omgående...
    Bara att komma till dej & ditt fina ställe är underbart.
    Tack för igår.

    SvaraRadera
  8. Himmel vilka fina saker, vilken lycka att få åstakomma sådana underverk :)

    /Anna

    SvaraRadera
  9. Hej Frida,
    Underbara alster! Skulle också vilja gå en kurs hos dig men många mil emellan så får ha din bok som inspiration så länge samt besöket hos dig i somras lever jag på än! Men förstår känslan hos dina kursare och kommentarerna ovan. Men min ugn är på plats, lite elektricitet som skall till innan jag vet om den funkar.. Men Seeman har jag bra kontakt med! Tack för tips! Må väl i höst. kram kram Ulrika i Småland

    SvaraRadera
  10. Vilka fina alster! Jag har äntligen fått tummen ur och börjat på kurs, här hemma i Borås, jag med. Igår blev det, med inspiration av din bok, två skålar som skulle blivit två större muggar (men när jag såg hur stora de blev så valde jag att skippa öron på dem och så blev det två halvstora skålar istället) och så blev det några nyckelbrickor. Nu återstår att se om det håller måttet ända till slutdestinationen...
    /Åsa

    SvaraRadera
  11. Ikväll ska vi ha en gruppfest med jobbet där vi ska "keramika". Jag har just mailat detta inlägg till mina kollegor som aldrig testat tidigare för att visa vad andra förstagångare har lyckats "ställa till med".

    Tack för inspirationen.

    SvaraRadera
  12. I Västervik finns det ett ställe som heter werkstan ,dit kan man gå oh jobba med lera

    SvaraRadera

01 09 10