lördag 13 juli 2013

Ujuj

Älskar den här semesterkoppen.
Här sitter jag med morgonkaffet och undrar vilken muskel som inte värker. I torsdags red jag Grötlingbo runt med guide från Marias Hästeri. På en vit cirkushäst (mycket smart) som hette Kalle. Jag tror vi satt 8 timmar i sadeln och vi red över ängar, åkrar, smög genom tjurhagar (hjälp!), galopperade genom hasselskogar på stigar som kändes som tunnlar (overkligt vackert) och sprang rakt över en havsvik med halkiga stenar (nästan lite för spännande för mig). Helt färdiga stannade vi för lunch på Kattlunds gård där vi blev serverade kroppkakor. 
Vilket bra sätt att uppleva Gotland på! Det här ska jag göra varje år! Rekommenderas alla ridgalna - vi var 8 st när vi red ut och 6 när vi kom hem (två fick bryta efter avfall - men inga större skador tack och lov - lite whisky och sen var de vid god vigör igen!). 



Kroppkakor kanske inte är snyggaste maten direkt -
men goda är dom! Ser ut som små hjärnor säger Marie
och det stämmer ju.


Nu så - nästan en vecka till att semestra sen åker vi hem igen. 

OBS!
Ni som vill fika och klämma på keramik är välkomna till Kapellet som är öppet 10 - 18 både lördag och söndag!
Välkomna säger Jenny och Madde



1 kommentar:

  1. Ujuj säger jag också! Det där låter riktigt spännande och härligt:)

    SvaraRadera

01 09 10