torsdag 29 augusti 2013

Hästar ni vet


Är ju galen i hästar. Började för prick ett år sedan på en ridskola ganska nära där vi bor. Något roligare har jag inte gjort. Passar mig och min höga energi som hand i handske. Med hästar måste man vara lugn och sansad och det är ju helt klart en utmaning och nödvändigt att jag lär mig. Efter det här året av väldigt mycket ridning kände jag mig sugen på något mer i hästväg. Turligt för mig behövde Sandra en medryttare till Gurkan, en 4-årig Tinker som går och luffsar tillsammans med en fin arab i en hage supernära oss. Tinkrar är kallblod, lugna och trygga. 






Den här veckan ger vi frukost till hästarna innan skolan börjar. Mina två cowboys Jack och Bill tycker plötsligt att det här med hästar är riktigt toppen. Hoppas att det håller i sig - Jack önskar sig en sadel i julklapp så det verkar ju lovande! 





3 kommentarer:

  1. Hej Frida! dyker in här ibland och njuter av dina fina bilder och ditt hantverk och nu ser jag ju att du även tycker om hästar, trevligt!
    Jag har själv ett tinker sto som är rysligt lik din på bilden hi hi

    Ha en fin höst och ta hand om dig och din fina lilla familj/Med vänlig hälsning Mia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Javisst vad lika de var - hittade bilder under din kategori "mina djur" men kunde inte kommentera för jag förstod inte hur man gjorde.. Jätteroligt att titta på Tinkrar - världsfina hästar, du hade ju en fin med brun teckning också! Gurkan är inte min utan Sandras - men han är en fröjd! Kram på dig från Frida

      Radera

01 09 10