måndag 14 mars 2016

Nytt och gammalt på keramikfronten



Efter en grym arbetshelg i Kapellet känner jag mig så fylld av energi att jag till och med klämmer till med ett blogginlägg! 
Vi kör på för fullt med utbyggnad och renovering för att bli klara till sommaren, men jag har även hängt en del i min verkstad och producerat keramik. Och fått briljanta ideér, som att knåpa ihop en muffinsform tex. Testade även att göra skedar, de har fått dekaler och bränns för tillfället i min ugn. Dessutom har jag äntligen använt hänkelpressen jag köpte för två år sedan - jösses vilken grej! Älskar den. 
Den här veckan förbereder jag inför Rakukurs-helg, planerar en workshop jag ska hålla på Ikea och målar fönster i kapellet. Dessutom ska jag och Brinken bränna Raku själva och göra nya screenramar med nya fantastiska tryck! Very good week alltså!












4 kommentarer:

  1. Så fina saker. Och hänkelpress, det låter skönt... Går snabbt och lätt antar jag. Bygge och keramik i lite lagom mischmasch låter det som.
    Ha det bäst.Åsa

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. I was cured from 5 years of Genital Herpes Virus and Itching Blisters on my genital part within 3 weeks with Priest Babaka Herbal Medicine. I was recommended to Priest Babaka through this news site and his information was shared by his previous clients who have been cured from different diseases. I decided to try Priest Babaka product which I placed an order and within 3 working days I received the product on my address through UPS. And with Priest Babaka instructions I used the product for 3 weeks after concluding the herbal product, I was advised to go for another Genital Herpes PCR test which I did and to my surprise my result was negative with no trace of the virus on my blood . I highly recommend him to anyone suffering from HEPATITIS, HERPES ZOSTERS, FIBROID, WEAK ERECTION, KIDNEY CYST, COPD, PROSTATE ENLARGEMENT, ERECTILE DYSFUNCTION, HIGH BLOOD PRESSURE AND SUGAR his information; E-mail; babaka.wolf@gmail.com or Facebook at priest.babaka

    SvaraRadera
  4. Jedes Problem hat eine Lösung, wenn Sie die richtige Person treffen! Haben Sie keine Angst, dass es einen ausgezeichneten Magier und spirituellen Problemlöser gibt, der Ihr Problem lösen kann. Ich möchte Dr. Egwuatu dafür danken, dass er meine Ehe mit seiner Magie wiederhergestellt hat. Nach 1 Jahr der Trennung von meinem Mann kam mein Mann mit Hilfe des wunderbaren Zauberers Dr. Egwuatu nach Hause und jetzt sind wir für immer glücklich zusammen, noch einmal vielen Dank dafür Dr. Egwuatu heilte auch alle Arten von Krankheiten und wie,

    1 LIEBESERKLÄRUNG
    2 WIN S EX RÜCKGABE
    3 FRÜCHTE VON GOMS
    4 ANKÜNDIGUNG DER FÖRDERUNG
    5 SCHUTZERKLÄRUNG.
    6 DIE MAGIE DES GESCHÄFTS.
    7 GUTE ARBEITSBESCHEINIGUNG.
    8 HIV-AIDS.
    9 STOPPEN SIE FEHLKARREN.
    10 MIROOD ANKÜNDIGUNG DER ANKÜNDIGUNG.
    11 TELEKINESE URSACHE.
    LOTTERIERECHTSCHREIBUNG UND GERICHTSVERFAHREN Kontakt Kontaktieren Sie ihn für Ihre Hilfe über: drEgwuatu@gmail.com
    WHATSAPP: +2348101205614

    SvaraRadera

01 09 10